Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Proszę o radę w kwestii wymiany rozrządu...
    Obecny przebieg to ok 110kkm i rozrząd ciągle oryginał. Generalnie rozrządu nie słychać. Olej wymieniany co roku (7-9kkm) i ciągle 0w40.
    Jak to jest z tym rozrzadem...czy warto wymienić tak profilaktycznie? Czy jednak czekać na objawy/odgłosy i dopiero wtedy wymieniać? Czy może coś stać tak nagle bez objawów?
    Miałem diesla wcześniej więc wymieniałem co 5lat choć przebieg był niewielki no ale pasek to nie łańcuch i się starzeje więc nie warto przeciągać czasu nawet jeżeli przebieg niewielki. A jak to jest z łańcuchem???
    Oczywiście nie bardzo chce mi się wydawać ok 2tys zł bez potrzeby ;-) no ale jak trzeba to OK bo nie oszczędzam na serwisowaniu.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Natalia Szyk Zobacz wpis

    ....
    Wlany jest Motul 0W40 iiii cisza...
    Auto jezdzi głównie w miescie,.... dlatego tez zostal mi zalecony 0W40
    Jeśli będziesz zadowolona, to trzymaj się tego samego (moim zdaniem nie ma co kombinować ze zmianami).

    U mnie podobna eksploatacja. Od maja ubr. FUCHS Titan LL 0W40 - pisałem wcześniej, że na tym oleju też mam zaterkotania. Od dłuższego czasu jednak nastała cisza przy uruchamianiu i jestem w pełni zadowolony . Tylko że zrobił się deficyt z tą oliwą u sprzedawców forumowych (widocznie nie ma zainteresowania).

    Zostaw komentarz:


  • Natalia Szyk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Natalia - moim zdaniem zmień olej (najlepiej z płukanką) i obserwuj. Wymiana rozrządu to droga impreza, może olej ma dosyć i silnik musi się oczyścić. Zmieniaj max co 15 tys. km lub 1 rok. Może być tak, że po zmianie oleju przez jakiś czas będzie jeszcze terkotało i przestanie.
    Podaj jaki był dotychczas stosowany 5W30, jaki ma być 0W40, jak długo trwa terkotanie po uruchomieniu silnika, czy występuje zawsze czy też od czasu do czasu, jak auto jest eksploatowane (miasto, trasa)?
    Podziel się też później wiedzą o efektach zmiany.
    Dziękuję.
    Był Mobil i wczesniej Castrol 5W30 zmieniany co ca. 30 tys. Kupiłam auto w styczniu, zmieniłam kilka dni temu jak doczytałam, że poprzednia kombinacja mało odpowiednia była.
    Wlany jest Motul 0W40 iiii cisza...
    Auto jezdzi głównie w miescie, teraz zrobiłam trasę 500km, za dwa tyg znowu, pozniej majowka, wakacje i na zimę glownie miasto dlatego tez zostal mi zalecony 0W40 ze wzgledu na krótkie dystanse i czeste rozruchy.
    Terkotanie wystepowalo jak było zimno, po nocy, chwila - kwestia kilku sekund ale moze to tez moje subiektywne odczucie... na razie jest ok.
    Dodam, że była zastosowana płukania i wiadomo, wszystkie filtry.

    Problem pokazał się z klima - obawiam się, że sprężarka kaput ale zaraz odnajdę wątek i popytam klubowiczów.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
    No fakt, bez demontażu miski to gimnastyka, bo przeszkadzać może zarówno osłonka jak i sam napinacz (jak dobrze widziałem na fotografiach). Prawdę mówiąc nawet nie zakładałem demontażu tego łańcucha bez demontażu miski ale skoro ktoś próbuje to dobrze wiedzieć. Bezpieczniej jednak mieć chyba do wszystkiego swobodny dostęp, tak uważam.
    Napinacz można zdemontować bez ściągania miski olejowej, ale to i tak mało luzuje łańcuch aby swobodnie go ściągnąć z koła na wale. Da się ale trzeba troszkę uprawiać gimnastyki aby łańcuch zrzucić i wymienić dolne koło (na wale). A niestety w tym zestawie trzeba zmienić te koło bo inna jest budowa nowego łańcucha i nie pasuje stara zębatka.
    Przy demontażu miski na pewno jest lepszy dostęp, napisałem tylko że jest możliwość bez jej ściągania (nie łatwa) .
    Ostatnio edytowany przez prezes73; 39082.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    No fakt, bez demontażu miski to gimnastyka, bo przeszkadzać może zarówno osłonka jak i sam napinacz (jak dobrze widziałem na fotografiach). Prawdę mówiąc nawet nie zakładałem demontażu tego łańcucha bez demontażu miski ale skoro ktoś próbuje to dobrze wiedzieć. Bezpieczniej jednak mieć chyba do wszystkiego swobodny dostęp, tak uważam.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    radekrp90 zupełnie inna zabawa, problemem nie jest same zdemontowanie tego koła tylko uwolnienie go z łańcucha od pompy, sprytny mechanik da radę ściągnąć łańcuch pompy olejowej, inny nie, co wiąże się z demontażem miski olejowej, żeby zdemontować miskę olejową trzeba odkręcić tłumik. Jedno jest pewne, sposobem można zdjąć łańcuch z tego koła, tylko jest to trochę gimnastyka i trzeba wykazać się sprytem. W trójmieście znam takiego magika ale teraz chyba nie ma gdzie tego robić.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    OK, źle zrozumiałem początkowo. Na YT jest film z montażem tego koła w 1.2 TSI (jak mniemam identyczna procedura) i w sumie nic trudnego tam nie było poza niezbędnymi narzędziami (ściągacz, "prasa" składająca się z gwintowanego pręta oraz nakrętki, blokada obrotu wału).
    Dziś lub jutro zrobię rozeznanie w jednym z warsztatów czy podjęli by się tego zadania, bo Plichta i HADM chyba się wypną na propozycję adaptacji/montażu "zestawu". Dzięki za pomoc.

    Aha - tak jeszcze przy okazji. Osoby, które montowały ten zestaw - niech podzielą się posiadaną wersją obudowy rozrządu (jaki numer części). Może być na PW - tak z ciekawości

    PS: Filmik z 1.2 TSI:

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Napisałem o kole co napędza pompe olejową, czyli na wale.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    prezes73 Pisząc o kole pompy - co jest tam problemem? Jak patrzyłem w ELSA wystarczy tylko je zablokować do demontażu. Więcej problemów może być z kołem na wale.

    endryu Na lato zostawię 5W40. Do zimy przynajmniej jedna zmiana oleju będzie więc się poprawię. Niestety nie będzie to już chyba wtedy Motul, bo parametry wysokotemperaturowe w oleju x-clean 0W-40 są gorsze niż w x-cess 5W-40 - tak mi się przynajmniej to kojarzy.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
    Był lany Castrol 5W-30 co 20.000 km. Teraz mam Motul x-cess 8100 5W-40 (norma 502.00 jak db. pamiętam)
    Aby jeszcze ulżyć motorowni warto przejść na 0W40. Jeździłem na 5W30 ale na 0W40 jest lepiej. 0W40 w tsi polecają też inni użytkownicy. Ale o tym wiele napisano w wątku olejowym do benzyniaków.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    radekrp90 mam obecnie zainstalowany zestaw z literką C w CAXA, tak jak wcześniej pisałem problemem jest tylko wymiana koła dolnego, co napędza pompę olejową. Poza zestawem nic nie było zmieniane. Na nowym zestawie tez potrafi czasami z rana lub po dłuższym postoju zaterkotać, niestety :-/

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Tak właśnie myślałem, bo mniej-więcej kojarzę jak brzmi "łańcuch" (w 3.0 TDI czy 2.2 TDCI).
    Był lany Castrol 5W-30 co 20.000 km. Teraz mam Motul x-cess 8100 5W-40 (norma 502.00 jak db. pamiętam), na oleju zrobione dopiero 500 km. Samo auto ma zrobione 95.000 km i przy silniku były robione tylko świece i pasek osprzętu.

    BTW: Jak to jest z zestawem 03C198229C? Obudowa w tym CAXA nie przeszkadza w montażu?

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    radekrp90 To nie jest dźwięk na wymianę rozrządu. Zapewne odsłuchiwałeś typowe dźwięki rozruchu przy uszkodzonym rozrządzie (dostępne na YT...).
    Na jakim oleju jeździsz i jaki tryb wymian?

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Widzę, że nie mogę już edytować swojego posta więc link do pracy silnika umieszczam poniżej:


    Proszę o Waszą ocenę - moim zdaniem jeszcze jest ok ale sam nie wiem oglądając YT.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Przeczytałem chyba już cały wątek. W moim przypadku hałas pojawia się tylko po nocy i przypomina mi raczej pracę hydropopychaczy - choć może się mylę. Może później wrzucę nagranie.

    Pytanie mam jednak co do zestawu naprawczego. Ja obecnie mam Passata B6, rocznik modelowy 2010 (produkcja czerwiec 2009), silnik CAX 314116 (więc według ruskiej strony kwalifikuje się do zestawu C).
    Przestudiowałem ETKA i znalazłem kilka różnic w silnikach z napinaczem z końcówką "E" i "G":
    - obudowa rozrządu.
    W moim aucie obudowa ma oznaczenie (nie mogę go znaleźć w ETKA): 03C109211 BQ natomiast w autach gdzie przewidziano wariator 03C109088G obudowa ma oznaczenie 03C109210 CQ. Jako nowa ponad 2000 PLN, używanych praktycznie brak.
    - napęd pompy oleju (ale to już opisano)
    Inny jest łańcuch i napinacz, koło też się przyda zmienić więc można doliczyć ~550 PLN
    - filtr oleju
    Jak rozumiem ma to związek z obudową ale prosiłbym o sprostowanie.

    Póki co zastanawiam się czy już to robić czy może poczekać ale wolę wiedzieć czy szykować się na ~2000 PLN czy może raczej 5200 PLN (na tyle wyceniono to w Plichta Gdańsk).

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Natalia - moim zdaniem zmień olej (najlepiej z płukanką) i obserwuj. Wymiana rozrządu to droga impreza, może olej ma dosyć i silnik musi się oczyścić. Zmieniaj max co 15 tys. km lub 1 rok. Może być tak, że po zmianie oleju przez jakiś czas będzie jeszcze terkotało i przestanie.
    Podaj jaki był dotychczas stosowany 5W30, jaki ma być 0W40, jak długo trwa terkotanie po uruchomieniu silnika, czy występuje zawsze czy też od czasu do czasu, jak auto jest eksploatowane (miasto, trasa)?
    Podziel się też później wiedzą o efektach zmiany.

    Zostaw komentarz:


  • Natalia Szyk
    odpowiedział(a)
    Witajcie, posiadam auto z silnikiem 1.4TSI z 2010r, w 2013 poprzedni właściciel wymienił rozrząd, problem nawet opisany w tym temacie. Rozrzad byl robiony przy przelocie 53kk, teraz mam 97kkm i na zimnym rozruchu terkocze pod maską... czy juz czeka mnie wymiana? Mialam nadzieje, ze w 2013r został wlozony lepszy łancuszek i trochę pojeżdżę. Auto zalewane od nowosci 5w30 co 30kkm, w poniedzialek zmieniam olej na 0w40, poprzednia wymiana była w lutym 2016 przy przebiegu 88kkm. Poczekać czy beda jakies zmiany w rozruchu czy od razu myslec o wymianie rozrządu?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Jak się sprawują nowe zestawy rozrządu, czy zdarzają się zaterkotania przy uruchamianiu silnika ?
    Na forum Rapida też jest temat o zaterkotaniach przy uruchamianiu silnika w autach nawet kilkumiesięcznych, więc w tym zakresie chyba nic się nie zmieniło .

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Panowie Superb II FL z 2014r. 1.4 tsi kupuje, czy coś wam wiadomo, żeby były w takich latach jeszcze problemy ?

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)

    Witam . Czy ktoś z Was wymieniał rozrząd na zmodyfikowany ? Jest taki zestaw do silników CAXC gdzie za przystępną cenę można go kupić z wariatorem . Warunek ,że trzeba wymienić cały komplet ponieważ inne są koła łańcuch i ślizgi itp.
    Zestaw ten jest w cenie 800 -1000 zł zależnie od rabatów , gdzie normalnie sam wariator to koszt ok 2000 zł .
    Problem w tym ,że w ASO nie wychodzi im po vinie ,że to pasuję ,natomiast po kodzie silnika jest ok .

    Zostaw komentarz:


  • marcinsgdz
    odpowiedział(a)
    Koledzy a od kiedy stosują nowe koła pompy?

    Zostaw komentarz:


  • Hanys88
    odpowiedział(a)
    Ja miałem 2 razy poprawiany rozrząd w ASO też zaklekota dlatego że nie wymienili wariatora. Ponoć można z tym spokojnie jeźdźić i się nie przejmować.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Jestem świeżo po wymianie rozrządu 03C198229C.

    Koło 18/19 zastępuje 18/18 ze względu na zupełnie inną konstrukcje łańcucha. sam łańcuch jest dłuższy od starego, dłuższe są też ślizgi, napinacz ma większy otwór na olej, jest trochę wysunięty w pozycji zablokowanej. Zobaczymy ile to polata ;-)

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez fan
    U kolegi po wymianie oleju i zmianie na olej innej firmy o tych samych parametrach przy rozruchu przestał "odzywać" się rozrząd
    A konkretnie o jaki (ten lepszy) olej chodzi :?:

    Osobiście zawiodłem się na Fuchs 0W40. Często terkocze u mnie po uruchomieniu silnika :evil: , podobnie było na Castrol FST 5W30.
    Pod tym względem (terkotanie) o wiele, wiele lepiej u mnie było przy Mobil 1 ESP 5W30.
    Nie wiem czy to klepie łańcuch, napinacz, czy też hydraulika zaworów - jak to rozpoznać :?:
    Chyba wrócę do 5W30 lub podejmę jeszcze próbę z 5W40.
    Czasem zaterkocze i silnik nie odpala za 1 razem, kolejna próba bez hałasu i odpala.

    [ Dodano: Wto 18 Paź, 16 22:18 ]
    Zamieszczone przez fan
    U kolegi po wymianie oleju i zmianie na olej innej firmy o tych samych parametrach przy rozruchu przestał "odzywać" się rozrząd
    A konkretnie o jaki (ten lepszy) olej chodzi :?:

    Osobiście zawiodłem się na Fuchs 0W40. Często terkocze u mnie po uruchomieniu silnika :evil: , podobnie było na Castrol FST 5W30.
    Pod tym względem (terkotanie) o wiele, wiele lepiej u mnie było przy Mobil 1 ESP 5W30.
    Nie wiem czy to klepie łańcuch, napinacz, czy też hydraulika zaworów - jak to rozpoznać :?:
    Chyba wrócę do 5W30 lub podejmę jeszcze próbę z 5W40.
    Czasem zaterkocze i silnik nie odpala za 1 razem, kolejna próba bez hałasu i odpala.

    Zostaw komentarz:


  • fan
    odpowiedział(a)
    U kolegi po wymianie oleju i zmianie na olej innej firmy o tych samych parametrach przy rozruchu przestał "odzywać" się rozrząd.p.s.Oba oleje renomowanych firm,a wymiany regularnie co 15tys km.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...